Bemutatkozás

 Jersey Dia vagyok, esküvői ruha tervező, női masszázs terapeuta, ergoterapeuta (rehabilitációs terapeuta), empata, reiki mester-tanár.

Menyasszonyi ruhát készítek a lélek ápolásán keresztül, a test - lélek - szellem harmóniájára való törekvéssel.

Eleinte jelmezeket készítettem, aztán egyszer csak úgy alakult, hogy egyre több menyasszony keresett meg, hogy segítsek megvalósítani az álomruhájukat.

Több, mint 20 éve tervezek esküvői öltözékeket, és ez idő alatt hozzávetőlegesen 900 egyedi ruha készült el a terveim alapján a hozzám forduló menyasszonyok, örömanyák, koszorúslányok részére.

Meglepődve tapasztaltam, hogy a nem átlagos konfekció méretes hölgyeknek milyen sok problémával kellett szembesülniük az esküvői ruhájukkal kapcsolatban.

Ugyanilyen nehézségekkel találkoztak a kismama menyasszonyok is, főleg ha nem eltakarni akarták a pocakjukat, hanem kiemelni az áldott időszak szépségét, ez pedig nagyon gyorsan vált az én legkedvesebb feladataim közé <3

Nagyon sok menyasszonyom használtan vett ruhát, vagy online portálon rendelt, és csak otthon derült ki, hogy valahol szűk, vagy nagyon mély a dekoltázs, vagy túl hosszú a szoknya, fel kellene hajtani az alját, de hogyan, hiszen csipkés-gyöngyös az alja. Így aztán a használt menyasszonyi ruhák átalakítása is a kedvenc tevékenységeimmé váltak.

Megtaláltak azok a lányok is, akik édesanyjuk menyasszonyi ruháját, fátylát, fejdíszét szerették volna viselni a Nagy Napon, ám előtte ki kellett alaposan tisztítani, a megsárgult anyagot kifehéríteni, át kellett itt-ott alakítgatni, a leszakadt alsó rétegeket kicserélni, a lógó csipkéket, gyöngyöket visszavarrogatni. Hamarosan szerelem munka lett a vintage ruhák felújítása és újjávarázsolása.

Elkötelezetten vallom, hogy mindnyájunknak tenni kell a jelenben a bolygónk jövőjéért, az újrahasznosítás pedig különösen fontos része a környezetvédelemnek.

Minden menyasszony vágyik arra, hogy olyan ruhája legyen, amilyen senki másnak nincs. Én személyre szabottan tervezem a menyasszonyi ruhákat, figyelembe véve a külső testi adottságokat, és a belső lelki világot is.

A tervezés során nagyon fontos számomra, hogy a készülő öltözék tükrözze a menyasszony érzelmi világát, a személyiségét, a habitusát, stílusát, és ha meg tudja engedni, hogy ebbe beleérezzek, akkor szívesen el is készítem.

Sokszor az anyagot is magam festem, hogy olyan legyen, amilyet megálmodunk a menyasszonnyal közösen. Nagy gonddal, aprólékos és sokszor hosszadalmas kézi munkával öltögetem és alakítom a ruhát, majd díszítem.

A csipkézés, gyöngyözés az életem fontos része, nagyon szeretem csinálni, szívem lelkem beleöltögetem az anyagba. Hiszem, hogy ez érződik is az elkészült ruháimon. Az öltözékhez illő kiegészítőket, pl. ékszereket, szütyőkét, hajdíszt, gyűrűpárnát, bross-csokrot a menyasszonyi ruha anyagából, csipkéjéből, gyöngyeivel készítem, hogy megvalósuljon a teljes harmónia és egységes legyen az öltözék.

Számomra az a legfontosabb, hogy a menyasszonyaim legalább fél méterrel a föld fölött repkedjenek a boldogságtól az esküvőjük napján, és kényelmesen, fesztelenül tudják élvezni az egész napot.

Az elmúlt sok-sok év alatt az esküvőjükre készülő menyasszonyok sokféle lelki problémájával is találkoztam, és kísértem végig őket végtelen szeretettel és energiával az esküvőjükig. Egészségügyi és a különböző terapeuta végzettségeim által szívesen segítek annak, aki kéri. Akár a menyasszony öltöztetésében is részt veszek, ha az megnyugtató számára.


Szívesen dolgozom együtt más alkotókkal, kézművesekkel, s készítek motívumokat, alapanyagokat, kiegészítőket az ő táskájukhoz, öltözékeikhez, így a közös alkotás öröme, szépsége és értéke is hatványozódik. A mindenhova könnyen beilleszthető, adaptálható motívumaim, applikációim, kész 3 dimenziós virágdíszeim megkönnyítik, leegyszerűsítik és felgyorsítják bármilyen felület díszítését. Akár hozott, akár saját anyagból is szívesen alkotok.


Referencia anyagom, és a több száz menyasszonyom esküvői fotói, köszönőlevelei a blogomon megtalálhatók.

Szeretettel biztatok minden menyasszonyt, hogy legyen elég bátorsága megvalósítani és kifejezésre juttatni a vágyait, merjen egyedi lenni!